Volgend jaar gaat het dus echt gebeuren

Leven op de boerderij

Het was ijskoud  bromt Michiel en hij is dan ook strontverkouden. Tja.. het leven van een boer kent de vier seizoenen maar al te goed.

Het was spannend of de prei wel uit de grond kon. De grond was zo hard, maar gelukkig begon het net op tijd weer te dooien en moet het wel gaan lukken. Niet iedereen is blij met de vorst, maar de boerenkool en spruiten zijn lekkerder na de vorst. Dan maken ze suikers aan. Kijk ! Toch nog ergens goed voor die kou.

De Cadeaubonnen lopen goed. We zijn ze in een nieuw jasje aan het steken. Hopelijk kunnen ze morgen naar de drukker en wie weet… zijn ze dan nog op tijd binnen. Zo niet, geen man overboord. De oude gelden ook gewoon, zijn alleen iets minder fancy 😉
Bestel deze bij Michiel: info@boerderij-dekraanvogel.nl

Het gaat hartstikke goed met de schapen. Ze lopen nog lekker buiten. Dit blijven ze gewoon doen het hele jaar. Ze smullen van de rogge die Michiel als groenbemester had gezaaid. Het groeit gewoon weer aan om de bodem te beschermen, de organische stoffen op te laten nemen en losse grond te creëren. Super handig die rogge !

Michiel heeft de materialen voor de verbouwing alvast betaald omdat het volgend jaar allemaal duurder wordt. De mensen die de Kraanvogel wel eens hebben bezocht, weten dat het nodig is 😉 Volgend jaar gaat het dus echt gebeuren. Dit is een flinke kostenpost waar we ons over moeten buigen om te zien hoe dit te regelen, maarrr eerst vakantie. Zorgen voor 2023 !

Morgen worden de prei en boerenkool geoogst, de aardappels gesorteerd en de uien en wortels afgewogen voor in de pakketten.

Eind februari komt er een vergadering en dan worden hopelijk een nieuwe voorzitter en penningmeester gekozen. Dit omdat Sonia en Flip hebben aangegeven ermee te stoppen, maar dit was al bekend.

O en nog een nieuwtje ! De Kraanvogel gaat qua administratie ook mee met haar tijd ! De eerste start met een automatisch incasso is gemaakt. Ze gaan een pilot draaien met 4 afnemers. Als dit goed gaat, wordt het over een half jaar ingevoerd. Lekker makkelijk. Hebben wij als afnemers en Michiel en Marie er geen/weinig omkijken meer naar. Je kunt je voorstellen dat het niet het leukste klusje is om als ondernemer achter je geld aan te moeten en als afnemer is het vervelend om (als je het niet automatisch hebt ingesteld) er elke maand weer aan te denken.
Goede oplossing zo !

Dan nu iets wat elk jaar weer terugkomt en elk jaar weer vragen over zijn.
Na deze week, zijn er 2 weken lang geen pakketten i.v.m. de vakantie. Vanaf 12 en 13 januari zijn de pakketten weer op de vertrouwde plekken te vinden.

Hoezo ? Hoor ik jullie denken. Ik betaal toch gewoon ? Ja, dat klopt, maar wij als afnemers betalen 48 weken en krijgen 50 weken geleverd. De 2 weken in december/januari ontvangen we geen groenten, maar betalen er ook niet voor. Dit is allemaal verrekend in het maandbedrag.

Rest mij nog de mensen die de moeite hebben genomen de enquête in te vullen, namens Michiel enorm te bedanken. Hij gaat er na de vakantie naar kijken, maar zag al wel dat de meningen en wensen verdeeld waren. Het wordt een klus om iedereen tevreden te stellen, maar goed om te weten wat er leeft.

Als allerlaatste wensen wij jullie allemaal hele fijne, warme (de verwarming mag dan echt op 19 hoor) feestdagen en een gezond 2023 !
De groentepakketten dragen hun steentje in ieder geval bij aan het gezonde deel! Dat wordt weer compenseren na al die oliebollen 😉

Groetjes,
Daisy

daisycornelissen1973@gmail.com
klantenverenigingbdkraanvogel@gmail.com

 

vrijdag 23 december 2022 | Leven op de boerderij

Meer nieuws

Wat te doen met Knolselderij?

Wat te doen met Knolselderij?

Deze vraag heb ik al meerdere mensen gesteld en dan krijg ik tips te horen, welke ik weer half vergeten ben eer ik thuis ben. Nu trof ik de vader van Michiel in zijn eigen voortuin toen ik mijn groenten, na een paar dagen op vakantie te zijn geweest, op ging halen....

Lees meer
Het is leuk, verhelderend en soms ook wel confronterend

Het is leuk, verhelderend en soms ook wel confronterend

Vanuit de klantenvereniging denken we mee met Michiel en hoe zijn bedrijf sterker kan worden. Michiel heeft een duidelijke visie en plannen, maar om alles neer te zetten moet je veel tijd investeren in ‘hoe’ dat allemaal moet. Om zich tijd te besparen is hij een...

Lees meer